فایل ورد عنوان فارسي: بررسي تطبيقي طرح و نقش منبر مسجد جامع نايين و منبر مسجد جامع سوريان (عنوان عربي: دراسه تطبيقية لتصميم ونقوش منبر المسجد الجامع بنائين و منبر المسجد الجامع بسوريان)

لینک دانلود

 فایل ورد عنوان فارسي: بررسي تطبيقي طرح و نقش منبر مسجد جامع نايين و منبر مسجد جامع سوريان (عنوان عربي: دراسه تطبيقية لتصميم ونقوش منبر المسجد الجامع بنائين و منبر المسجد الجامع بسوريان) دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد عنوان فارسي: بررسي تطبيقي طرح و نقش منبر مسجد جامع نايين و منبر مسجد جامع سوريان (عنوان عربي: دراسه تطبيقية لتصميم ونقوش منبر المسجد الجامع بنائين و منبر المسجد الجامع بسوريان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد عنوان فارسي: بررسي تطبيقي طرح و نقش منبر مسجد جامع نايين و منبر مسجد جامع سوريان (عنوان عربي: دراسه تطبيقية لتصميم ونقوش منبر المسجد الجامع بنائين و منبر المسجد الجامع بسوريان)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد عنوان فارسي: بررسي تطبيقي طرح و نقش منبر مسجد جامع نايين و منبر مسجد جامع سوريان (عنوان عربي: دراسه تطبيقية لتصميم ونقوش منبر المسجد الجامع بنائين و منبر المسجد الجامع بسوريان) :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي

تعداد صفحات :25

چکیده فارسی:در صنایع دستی، نقوش همواره جایگاه خاصی داشته اند؛ از آثار منقوش بر سفالینه های تمدن های کهن گرفته تا دست ساخته های امروزین. در این میان، مطالعه تطبیقی نقوش منبرها و روابط بین آنها، علاوه بر شناسایی ارزش این آثار، زمینه ساز پژوهش های دیگر نیز خواهد بود. این پژوهش بر آن است تا چگونگی و میزان ارتباط بین طرح ها و نقوش منبر مسجد جامع نایین و منبر مسجد جامع سوریان را ـ که در قرن هشتم هجری ساخته شده ـ تبیین نماید. این پژوهش با روش توصیفی ـ تطبیقی تدوین شده و داده ها را با مطالعات کتابخانه ای و میدانی گردآوری نموده است. یافته های تحقیق نشان می دهد ساختار کلی طراحی و کتیبه دو منبر از الگویی واحد پیروی می کنند و از نظر طرح و نقش اسلیمی، ختایی و هندسی دارای یک قالب مشترک هستند، اما به لحاظ ظرافت طراحی، همسان نیستند که، تفاوت های موجود را باید در شیوه و سبک هنرمندان دانست. چکیده عربی:النقوش فی الصناعات الیدویه لها دوما مکانه خاصه؛ بدأ من الاثار المنقوشه علی الخزف فی الحضارات القدیمه و حتی الصناعات الیدویه فی عصرنا الحاضر. بهذا الصدد فان دراسه تطبیقیه لنقوش المنابر و العلاقات بینها، علاوه علی التعرف علی قیمه هذه الاثار، فانها ستمهد الارضیه للمزید من الدراسات المستقبلیه الاخری، یسعی هذا المقال لتبیین کیفیه و مدی الترابط بین التصامیم و نقوش منبر المسجد الجامع فی مدینه نائین و منبر المسجد الجامع بسوریان المبنی فی القرن الثامن الهجری. لقد تم تدوین هذه الدراسه بالاسلوب الوصفی - التطبیقی و تم جمع المعطیات عبر المطالعه المکتبیه و المیدانیه. تشیر نتائج البحث بان هیکله التصمیم العامه و کتابات المنبرین اتبعت اسلوبا و نموذجا واحدا و من جهه التصمیم و النقش النباتی الختائی و الهندسی لها اطار مشترک واحد و لکن من ناحیه دقت و جمالیه التصمیم لا یتشابهان، حیث ان التباینات الموجوده یجب اعتبارها ضمن اسلوب و طریقه الفنانین.
كلید واژه: کلیدواژه فارسی: منبر، مسجد جامع نایین، مسجد جامع سوریان، نقش، منبت (کلیدواژه عربی: المنبر، المسجد الجامع فی نائین، المسجد الجامع فی سوریان، النقش، المنبت)

توضیحات بیشتر